O banco pódeche denegar un crédito por un “gústame” en Facebook


Os bancos cada vez atenden máis ao perfil diXital dos seus clientes ao concederlles un préstamo. Os métodos tradicionais para evaluar a saúde financeira van quedando obsoletos e o sector bancario rastrexa a actividade en redes sociais para pescudar si o cliente devolverá ou non un crédito. Dar un “gústame” a certo grupo de Facebook ou ter determinados seguidores en Instagram pode converter a alguén nun moroso en potencia.

Varias entidades financeiras españolas utilizan xa plataformas de rastrexo da pegada dixital. Isto é: potentes ferramentas de xestión masiva de datos que monitorizan a que tipo de páxinas web accede unha persoa, que tipo afeccións ten alguén en Facebook, cal é a súa actividade en Twitter ou onde están feitas as súas fotos de Instagram.

“Ata hai pouco, os bancos só podían utilizar datos financeiros, como nómina, vida laboral, participacións en empresas, registros de morosos…, pero estes datos non sempre existen ou son útiles. Hai persoas que non teñen unha traxectoria suficiente como para poder evaluar adecuadamente a súa situación financeira”, explica Javier Fariñas, socio da firma Axis Corporate.

Esta compañía traballa con varios bancos para axudarlles a crear unha plataforma de xestión de big data que lles permita realizar un “perfil comportamental” do potencial cliente.

Para realizar ese labor non se utilizan só datos extraídos das redes sociais. “Os bancos aproveitan a dirección postal e o número de teléfono fixo para tratar de evaluar o perfil social do barrio. Ademais, ao permitir á web do banco consultar as cookies de internet, poden ver o rastro de que tipo de páxinas adoitamos visitar”, apunta Fariñas.

De acordo cunha información publicada no diario Financial Estafes, en Reino Unido hai unha firma de avaliación crediticia que analiza si unha persoa mencionaba en Facebook a expresión waste money (despilfarrar ou dilapidar o diñeiro) á hora de conceder un crédito.

900 perfís 

Con tan só un puñado de datos recompilados, as firmas especializadas poden elaborar 900 perfís que axuden a detectar a un posible moroso. A forma de operar baséase en analizar outros usuarios con características similares e ver si han ter maiores niveis de impago que a media.

Para demostrar aos bancos que estas ferramentas funcionan, as plataformas fan pilotos cegos. Analízanse solicitudes de créditos sen saber quen é o titular e trátase de predecir o nivel de morosidad. “Os bancos están vendo que estes sistemas permítenlles mellorar os seus datos de créditos impagados, co que melloran os seus beneficios e o seu capital”, explica o experto.

O fluxo de datos que se analiza cada vez amplíase máis. “Xa hai compañías que analizan como deslizamos o dedo pola pantalla do móbil, para intentar trazar patróns de comportamento”, explica o conselleiro delegado dunha gran aseguradora.

Aínda que este panorama xa se parece moito á distopía esbozada pola serie Black Mirror, o rizo aínda se pode rizar máis. En China hai unha aplicación de préstamos entre particulares que esixe ao usuario pleno acceso aos datos do seu móbil (mensaxes, geolocalización…).

Advertisement