COUSAS QUE DEBE FACER UNHA PYME PARA VENDER MÁIS EN INTERNET


compras_onlineRecopilación das técnicas máis destacadas dalgúns dos manuais e expertos en comercio electrónico máis importantes, co obxectivo de facilitar á pyme unha guía básica de acción si queren vender os seus produtos en Internet.

“As vendas de comida online baten récord e alcanzan os 43 mil millóns de euros”. “O 74% das pymes españolas prevé elevar as súas vendas online”. Son titulares nos medios de comunicación tras analizar datos de estudos a nivel mundial realizados por consultoras como Kantar Worldpanel, eBay ou ICEX, por poñer só algúns exemplos.

Vender en Internet resulta crucial para as pymes pero, como facelo de forma eficiente? Repasamos algúns consellos de expertos e consultoras de comercio electrónico, co obxectivo de elaborar unha guía para que unha pyme venda máis en Internet.

A miña tenda online ou marketplaces (Amazon, eBay,…)?

O ideal sería habilitar ambas canles. A primeira opción xera imaxe de marca, e asegura unha venda con máis marxe de beneficio, posto que eliminas intermediarios. Con todo, terás que investir máis en marketing online, para asegurarche visitas de potenciais clientes.

Coa segunda vía, notarás un impacto en vendas con maior inmediatez, posto que ese exercicio de mostrarche fronte a público target obteralo de forma case instantánea. Con todo, tamén teñen os seus peros. Probablemente teñas que entrar nunha guerra de prezos, fronte a un público que busca a oferta ou prezo máis baixo (na maioría das ocasións). Isto merma a marxe de beneficio que poidas obter. É por iso que moitas corporacións xa reservan certo tipo de stock para marketplaces, pero reservan outros artigos para venda exclusiva na súa propia tenda online. Deberás, xa que logo, analizar o teu produto, marxe e competencia. En definitiva, establecer unha estratexia comercial e decidir si, para cumprir os teus obxectivos, é máis interesante apostar por marketplaces, crear a túa propia tenda online, ou combinar ambas opcións.

A velocidade da tenda online

Esta é unha das principais cuestións na que coinciden os expertos. Un ecommerce debe ofrecer a venda co menor número de clics e con transicións dunha acción á seguinte de forma áxil e rápida. Para iso debes ter en conta:

  • Elección dun bo servidor, capaz de gestionar peticións con rapidez.
  • Utilizar un xestor de tenda que non estea sobrecargado. Os máis coñecidos son Prestashop, Woocommerce ou Magento. Analiza o teu volume de vendas e as necesidades reais. E, sobre todo, non sobrecargues estes xestores con plugins, módulos, etc., pois xerarás que as accións dos usuarios sexan máis lentas, o que restará oportunidades de venda.

Reputación online

Como indicamos, o público é esixente e, salvo produtos exclusivos ou procuras moi concretas, o cliente online é infiel e comparador. Isto ten aspectos positivos e negativos para a nosa actividade de comercio electrónico. En calquera caso, deberás coidar a túa imaxe online, porque os usuarios buscarán información sobre a túa tenda ou os teus produtos. Si hai publicacións positivas aumentarás as vendas. Pero tamén ao contrario. Un cliente insatisfeito pode facer moito dano.

Para evitalo, é necesario contar cun servizo de atencion ao cliente e postventa impecable, que poida emendar rápidamente calquera inconveniente. Máis rápido do que se tarda en escribir un comentario negativo no teu muro de Facebook… Si estás facendo as cousas ben, facilita que as persoas poidan opinar en positivo da túa actividade. Tanto nas túas propias canles, como a través da utilización de directorios ou repositorios de opinións, que son consultados polos usuarios antes de realizar unha compra. Existen páxinas que che axudan a elixir os mellores produtos coas súas análises, como opinións10.com ou é.trustpilot.com coas opinións verificadas de clientes.

Investimento en publicidade online e xestión constante e automática

Vender en Internet non é gratis. Igual que unha tenda física necesita dependentes, unha tenda online necesita dependentes. Ou responsables de marketing online que invistan un orzamento en promocionar a tenda, persoal que se encargue de gestionar pedidos e logística, servizo de atención ao cliente…

Adaptación a dispositivos móbiles.

Máis da metade do tráfico ecommerce é xa desde dispositivos móbiles. Coida máis a usabilidad e rapidez, si cabo, nas versións para smartphone.

Gastos de envío

Vas ter que ofrecer gastos de envío gratis, ou a un prezo moi reducido, si queres competir con outros actores do teu mercado.

Promociones

Apúntache a eventos especiais, como as rebaixas, o black friday, etc. Non deixes escapar datas puntuales de alto consumo, preparando un calendario anual de promociones que che axude a incentivar vendas e aumentar a visibilidad e visitas á túa tenda online.

Traduce a túa páxina para cada mercado

Si tes capacidade logística para vender fóra de España, ou podes contratala a prezos competitivos, non o dubides. Vende globalmente, porque venderás máis. Adapta tamén os idiomas a mercados rexionais. Utiliza segmentaciones xeográficas en Google para dirixir páxinas en catalán a Cataluña, en galego a Galicia, etc.

Advertisements