ESTAS SON AS ‘STARTUPS’ ESPAÑOLAS QUE MÁIS DARÁN QUE FALAR EN 2017


Arrinca un novo ano e, como é habitual por estas datas, os inversores e emprendedores españois escriben na súa nova axenda os seus propósitos para 2017. Estréana cun ecosistema emprendedor cada vez máis asentado e tras un ano marcado polo aterrizaje de novos fondos de investimento (como K-Fund e Nuclio Venture Builder) e polas exitosas vendas dalgunhas startups patrias (entre elas Privalia, comprada por Venche-Priveé por 500 millóns de euros, ou Ticketbis, adquirida por eBay por 149 millóns).

Recorremos á bóla de cristal para recompilar as dez startups que, previsiblemente, máis darán que falar ao longo de 2017, sen esquecer a outras do mesmo sector que continuarán crecendo estes meses. Non están todas as que serán —xa sabemos que por fortuna a roda da innovación non deixa de virar nunca—, pero esperemos que este repaso axúdeche a empezar o ano con bo pé.

1. Wallapop

Este pode ser o gran ano da famosa startup de venda de produtos de segunda man, que conseguiu case desde os seus comezos o apoio de fondos tan importantes como Accel Partners (detrás de Facebook, Dropbox ou Spotify) e da que ata Techcrunch chegou a suxerir que podería formar parte do selecto club de unicornios (as startups que valen máis de 1.000 millóns de dólares). Pese ao seu segredo (Wallapop non anuncia aos catro ventos os seus roldas de financiamento), se rumorea que estaría negociando unha venda pola friolera de 370 millóns de euros. Entre os posibles compradores estaría o xigante dos anuncios clasificados en Europa, Schibsted.

Iso si, non é a única compañía que está despuntando no sector. “Claro que si, guapi” converteuse no anuncio viral de 2016, un éxito que podería supoñer un empuxe para Chicfy. O mercadillo virtual de produtos femininos excedía xa en novembro o millón de pezas vendidas. Tras recaudar 900.000 euros en roldas de financiamento en anos anteriores, poida que o impulso definitivo para Chicfy chegue este ano por un motivo que probablemente non esperaban. walla2

2. Cabify

Tras captar 105 millóns de euros nunha rolda de financiamento C liderada pola plataforma de comercio electrónico xaponesa Rakuten, Cabify adiantouse a Uber poñendo en marcha unha flota de vehículos eléctricos en Madrid e investiu seis millóns de euros para que o seu servizo máis económico aterrase en Barcelona. Presente xa en 36 cidades de España e América Latina, a exitosa plataforma de ridesharing (prevía acabar o ano cunha facturación de 100 millóns de euros) tivo un bo final de 2016. A Unión Europea criticou a España pola súa estrita regulación no ámbito do transporte urbano e un xuíz decidiu que as restricciones de tráfico por polución en Madrid non se aplican a estas empresas, do mesmo xeito que non o fan aos taxis.

Despois de que a compañía francesa Europcar comprase a plataforma de coche compartido española Bluemove, competidora de Emov ou Car2Go, hai outro negocio que está comezando a poñerse de moda ademais do ridesharing e o carpooling : o dos aparcacoches baixo demanda. As españolas Llollo, que captou 830.000 euros nunha rolda de investimento fai uns meses, ou a máis recente Valeet intentarán conquistarche coa promesa de aforrar tempo aparcando o teu coche.

valeet

3. Verse

Fundada por tres veinteañeros, esta sinxela app para realizar pagos co noso smartphone recaudó fai poucos meses 8,3 millóns de euros nunha rolda de financiamento na que participou Spark Capital, a famosa firma de capital risco que apostou por Twitter ou Tumblr. Verse xa foi cualificada como o novo Paypal e compite con plataformas como Twyp, a aplicación de ING Direct.

A banca tradicional tamén tratou de facerse o seu oco tardíamente neste sector coa creación de Bizum . 27 entidades bancarias están detrás desta app que moveu máis de 3,3 millóns de euros no seu primeiro mes e medio de vida. Cabo recordar que Yaap, unha filial de CaixaBank, o banco Santander e Telefónica, que entre outros menesteres dedicábase ao pago entre persoas, acabou pechando, así que haberá que esperar a ver a evolución de Bizum. Iso si, hai outra compañía no sector do fintech que non pode faltar nesta análise: Kantox. Cualificada pola prestixiosa revista Wired como unha das startups europeas máis punteras de 2016, esta plataforma de cambio de divisas decidiu fai uns meses abrir as súas portas aos bancos tradicionais: ofrece a súa tecnoloxía a cambio de novos clientes. Veremos cales son os seus próximos pasos. verse

4. Glovo

Esta compañía dedicada ao reparto a domicilio, que Wired tamén incluíu na súa lista, recibiu un importante impulso o verán pasado ao pechar unha rolda de financiamento de 5 millóns de euros con participación de Entreé Capital (Snapchat) ou Seaya Ventures (Cabify). Presente en oito cidades de España, Francia e Italia, Glovo planea continuar a súa expansión internacional.

Outras startups orientadas á entrega inmediata de produtos frescos procedentes de supermercados tamén van dar que falar este ano. Deliberry, con 3 millóns de euros de financiamento ás súas costas, ou Comprea, que pechou unha rolda de 300.000 euros en poucos minutos a través de StartupXplore, son dous delas. Agora ben, haberá que estudar a súa evolución trala chegada de Amazon Prime Now: intentará Jezz Bezos facerse con algunha?

glovo

5. Hawkers

Mención separadamente do resto de plataformas de e-commerce merece unha das startups que recibiu unha importantísima inyección de capital, 50 millóns de euros, fai uns meses. Presente en Estados Unidos, Australia, Chinesa e varios países europeos, Hawkers pretende agora estender o seu imperio por todo o mundo e ata planea abrir tendas físicas.

De feito, os seus fundadores non negan que a súa aspiración final é converterse nun unicornio. Conseguirá Hawkers estar valorada en 1.000 millóns de dólares este ano, o que a convertería na primeira empresa patria en logralo? hawkers

6. Heygo

Esta app colaborativa para buscar e ofrecer servizos de forma geolocalizada conseguiu, aos poucos meses de vida, 3 millóns de euros en financiamento e xa planea expandirse a outros mercados. Iso si, no sector dos profesionais das reformas a que domina é Habitssimo, unha startup que soubo afianzar o seu modelo de negocio, ten éxito en 8 países e é rendible. A compañía recibiría recientemente varias ofertas de compra. Comunicarán en 2017 algunha boa nova?

En canto á procura de profesionais, o ano comeza marcado por  apolémica de JobAndTalent : unha das startups españolas máis prometedoras acabou despedindo ao 34 % do persoal. Mentres tanto, novas empresas de procura de emprego prometen. CornerJob pechou unha rolda de 22, 5 millóns de euros e Job Today captou 18 millóns de euros noutra.  Será algunha delas o novo JobAndTalent?

hey

7. Source{d}

Esta compañía madrileña tamén se dedica ao recruiting, aínda que o seu modelo de negocio está vinculado a un dos campos que vai ser fundamental nos próximos anos: a intelixencia artificial. Grazas aos seus algoritmos de deep learning, Source{d} é capaz de analizar millóns de repositorios de software de plataformas como GitHub para identificar aos mellores candidatos de perfil tecnolóxico para unha determinada empresa. Creada en 2015, esta startup recaudó 5,7 millóns de euros o ano pasado e, tras captar a atención dos medios estadounidenses, ten plans de expansión internacional.

Outra das compañías relacionadas co campo da intelixencia artificial que pode xogar un importante papel este ano dedícase a outro sector: a educación. Smartick acaba de recibir 1,3 millóns de euros da Unión Europea para desenvolver un novo método de aprendizaxe de matemáticas. Un dos puntos fortes desta plataforma é precisamente a súa capacidade para adaptarse ao nivel de cada un dos estudantes grazas aos seus algoritmos de machine learning.   smartick

8. Future Lighthouse

Samsung VR, Google Daydream, Oculus Rift, HTC Vive, Playstation VR… Logo dun ano marcado polo aterrizaje das lentes de realidade virtual que agora se disputan a conquista das nosas cabezas, o 2017 pode caracterizarse polo auxe de novas compañías que se encarguen de xerar o contido necesario para gozar delas. Unha das pioneras neste ámbito é Future Lighthouse, a empresa española que creou o capítulo especial do ministerio do tempo que puido gozarse en realidade virtual. A axencia New Horizons VR, que tamén se especializou na creación de contidos ultrainmersivos, é outra das que se fixo un oco antes do despegue definitivo desta tecnoloxía. samsunger

9. PLD Space

Desde o seu fundación en 2011, esta compañía traballa no complexo sector aeroespacial co fin de lanzar os seus foguetes, que serán reutilizables, en 2018. O ano pasado, PLD Space recibiu 1,4 millóns de euros do Centro para o Desenvolvemento Tecnolóxico Industrial dependente do Ministerio de Economía para desenvolver e mellorar os seus motores de combustible líquido. Ademais, a Axencia Espacial Europea tamén acaba de confiar neles para que desenvolvan o primeiro foguete europeo reutilizable.

 PLD Space

Pola súa banda, Zero2Infinity logrou elevar un pequeno satélite de observación terrestre con globos estratosféricos, converténdose na primeira startup europea en conseguilo. O seu labor tamén foi recoñecida pola Unión Europea, da que recibiu fondos hai pouco. O emprendimiento español transcende aos poucos os límites terrestres, e seguramente estas compañías que queren chegar ao espazo con tecnoloxía 100 % española tráiannos máis sorpresas este ano.

10. Waynabox

O sector do turismo sempre ten nova ideas, e boa proba diso é o éxito de Waynabox , unha startup que organiza escapadas a destinos sorpresa e que captou 1,2 millóns de euros de financiamento o ano pasado. Un investimento que lle permitiu continuar o seu proceso de internacionalización: está presente xa en España, Francia e Portugal e ha desembarcado reciententemente en Lisboa e Oporto.

Cabo recordar que Airbnb decidiu comprar fai uns meses Trip4Real, unha compañía que daba un servizo similar: ofrecía experiencias locais aos viaxeiros. Dedicarase a plataforma de aluguer vacacional a comprar outras startups do sector, como Waynabox, no seu camiño a converterse nun xigante do turismo? Quédannos 12 meses para comprobalo.

 

Untitled-22

Advertisement