EMPRENDEDORES DESDE O ‘COLE’: COMO FACER QUE OS NENOS SOÑEN CON FUNDAR ‘STARTUPS’


O xerme de calquera proxecto emprendedor é unha idea. E para ter ese imprescindible momento eureka fan falta imaxinación e creatividade, dous requisitos abundantes en nenos e adolescentes. Quizá por iso, e porque aínda non temen ao fracaso, as xeracións máis novas lanzáronse a probar sorte no mundo das startups.

Algunhas das iniciativas xurdidas desas mentes aínda tenras lograron un éxito que nada ten que envexar aos triunfos dos seus maiores. É o caso do español Javier Agüera: con 16 anos abriu unha tenda de camisetas, despois un estudo de videojuegos e, non contento con iso, fundou outras dúas empresas. Unha delas foi a xa disolta Geeksphone, a primeira compañía en fabricar móbiles ‘made in Spain’ e a primeira europea en lanzar un teléfono con sistema operativo Android.

O arranque de Agüera, con todo, non é común a todos os rapaces. Por iso existen iniciativas no ámbito da educación dedicadas a formar e dar un empujoncito a quen lles custa un pouco máis lanzarse á piscina. O programa Iniciador Kids, enfocado a mozos de entre oito e catorce anos, forma parte do proxecto da Fundación Iniciador, unha organización sen ánimo de lucro cuxo obxectivo é apoiar aos emprendedores.

Os responsables deste proxecto dedicado aos máis pequenos organizan talleres, charlas, campamentos e outras actividades para que os mozos reciban consellos de profesionais e compartan as súas propias experiencias. Non o fan a través de aburridas clases ou exemplos infantís, senón que lles ensinan casos reais e problemas a os que se enfrontan os emprendedores. Así aprenden a resolver retos, buscar solucións de forma creativa e asumir o fracaso como parte do camiño.

As iniciativas deste tipo son un reflexo das concibidas alén do charco. En Silicon Valley hai campamentos para ensinar aos adolescentes a crear a súa propia empresa, como o que lanzou Steve Hsia, un emprendedor taiwanés afincado na rexión. Os ensinos recibidos en Young Outliers (así se chama o programa) serviron a Vish Javvadi, un mozo de 14 anos, para idear Pawhosts, unha plataforma para conectar a donos de mascotas e os seus veciños para que estes coiden aos animais durante a súa ausencia.

O portal Madrid.org ofrece un apartado coa mesma misión que os programas presenciales, pero en versión virtual: fomentar a innovación entre os máis pequenos, no seu caso de entre 10 e 15 anos. O Taller de emprendedores, como o bautizaron, integra a figura do profesor ou titor nas actividades para guiar aos mozos. Bríndanlles ferramentas “para entender mellor cales son as características máis importantes dun emprendedor” e un test online para que pescuden as súas calidades e os puntos fortes que lle axudarán a desenvolver un proxecto.

A web vai acorde á curta idade dos usuarios, polo que conta cun cómic e un xogo. As viñetas do primeiro contan historias divertidas e situacións que viven os emprendedores cando teñen que superar algunha dificultade. Os xogadores do segundo teñen que relacionar varios personaxes famosos coas súas descricións e observar que aptitudes fixéronlles triunfar como emprendedores.

taller de emprendedores

Emprender desde o cole

Outro programa, o da Fundación Crear, non se limita a talleres e actividades online, senón que leva a filosofía emprendedora ao mesmo núcleo da educación: os colexios e institutos. A proposta contribúe ao cumprimento da lexislación española. Desde 2013, a Lei de Emprendedores dedica un dos seus apartados a insistir na importancia de fomentar o espírito emprendedor nos mozos e a LOMCE impuxo a súa obligatoriedad nas aulas. A norma insta a promover a cultura emprendedora non só en asignaturas específicas dedicadas a este tema, senón tamén como un alicerce transversal a todas as materias.

Como parte da iniciativa da fundación, os alumnos de máis dunha veintena de centros, tanto de dentro como de fóra de Madrid, acoden a distintas escolas de negocios acompañados por os seus profesores. Alí coñecen de primeira man as historias de profesionais que traballan para sacar adiante os seus proxectos.

Ademais, o programa Creamos o noso proxecto complementa as visitas con traballo nas aulas: consiste en que os estudantes dediquen dúas sesións á semana a concibir e desenvolver as súas propias ideas de negocio. Está enfocado a mozos de entre 10 e 14 anos dos dous últimos cursos de Primaria e os dous primeiros de Secundaria.

Como parte do seu labor formativa, desde a fundación incentivan o emprendimiento novo a través de certámenes e premios. O pasado mes de xuño, a organización e Spain Startup lanzaban o concurso The Next Big Thing no marco de South Summit Kids, parte do prestixioso evento do mesmo nome. A convocatoria estaba aberta a todos aqueles proxectos creados por mozos entre 10 e 12 anos.

Os seus responsables anunciaban a idea vencedora en outubro, durante a quinta edición do evento South Summit, celebrada en Madrid. O recoñecemento foi para un equipo de alumnos de sexto curso de Primaria do Trinity College Liceo Serrano de Boadilla do Monte (en Madrid), que se levou o galardón grazas ao seu proxecto Free Cheap Material, unha web na que pode conseguirse material escolar sen importar os recursos económicos.

foto fundacion create

Desarrolladores adolescentes

O exemplo de Agüero non é o único no noso país. Cando os mozos David Román e Jorge Esquerdo ían a cuarto da ISO xa comezaran a súa carreira como desarrolladores. O primeiro, sevillano, programou un xogo para a PSP cando tiña tan só 12 anos e logo pasou a interesarse polos móbiles de Apple. Tres anos despois, xa tiña dúas ferramentas da súa colleita na App Store (iWant, para recordar os agasallos que queremos facer, e Dstudy, para estudar con debuxos).

O segundo, madrileño, foi o programador español máis novo en desenvolver unha aplicación para o sistema operativo iOS: facíao cando estudaba segundo da ISO, no tempo libre que lle deixaban os seus estudos. Agora vive en Nova York e na lista de ferramentas que creou figuran uRlate (a primeira), A++genda, Mirror Widget e Showy. En 2013 fundou, xunto a o seu amigo Luís Iván Cuende, a ‘startup’ Cardwee.

Cuende é outro emprendedor precoz que xa creaba aplicacións con tan só 15 anos. Tamén o facían Jaime Bravo e Alberto Elías de Ayala, que fundaron a empresa Holalabs na súa etapa adolescente.

A idade deixou de ser unha limitación á hora de desenvolver ideas. Poida que os máis novos non busquen rentabilidad económica cos seus proxectos iniciais, pero atreverse e levar adiante unha iniciativa é unha boa preparación para os retos futuros. Si as propostas educativas que promueven o emprendimiento entre os máis novos crecen en número e alcance, estes contarán con ferramentas útiles para impulsar a súa carreira emprendedora.

Advertisements